ca

Núria Rodríguez-Planas, nova investigadora de l’IEB

L’economista Núria Rodríguez-Planas s’ha incorporat a l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) com a investigadora. Doctora en Economia per la Universitat de Boston, la professora Rodríguez-Planas és professora de la Universitat de la Ciutat de Nova York (CUNY). Ha desenvolupat part de la carrera a la Reserva Federal dels Estats Units i ha exercit càrrecs a Washington com a economista de la Mathematica Policy Research. Ara s’incorpora a l’IEB i a la Universitat de Barcelona, després d’obtenir una Advanced Grant del Consell Europeu de Recerca (ERC) per estudiar els factors de la violència domèstica a la Unió Europea.

La professora Rodríguez-Planas dirigirà un nou programa de recerca dins l’Institut d’Economia de Barcelona, centrat en les qüestions de gènere. El nou programa, que s’anomena Gènere, Institucions i Cultura, pretén generar recerques fonamentades en dades empíriques amb la finalitat de millorar la nostra comprensió de les diferències de gènere en diversos àmbits i identificar les causes que les motiven, així com les conseqüències d’aquestes disparitats.

El nou programa és finançat amb una subvenció avançada de l’ERC, WomEmpower: The Causal Effect of Motherhood, Gender Norms, and Cash Transfers to Women on Intimate Partner Violence (2024-2029).