ca

Notícies

El model de finançament autonòmic a debat a la segona jornada del cicle de l’IEB pel seu vintè aniversari

VEURE PROGRAMA

La qüestió del finançament autonòmic entra en una fase clau, atès que el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública té la intenció de presentar aquest novembre una proposta de reforma del model de finançament autonòmic. Per analitzar les claus d’una qüestió que suscita tanta polèmica, l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) li dedicarà una jornada en el marc del cicle que organitza amb motiu del seu 20è aniversari.

Serà el proper 27 d’octubre, a les 12.00 h, i es podrà seguir en directe a través de la web de La Vanguardia. Els integrants de la taula rodona que compartiran opinions i anàlisis seran Inés Olóndriz de Moragas, secretària general de Finançament Autonòmic i Local del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública; Marta Espasa, secretària d’Hisenda del Departament d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya; Francisco Pérez, catedràtico emèrit de la Universidad de Valencia i director de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE); Álvaro Escuder, soci de Cuatrecasas i expert en dret fiscal, i Valentí Pich, president del Consell General d’Economistes d’Espanya.

La jornada serà coordinada i comptarà amb la introducció d’Alejandro Esteller i Albert Solé, catedràtics d’Economia de la Universitat de Barcelona (UB) i responsables del Programa de Recerca en Federalisme Fiscal del IEB.

Aquesta jornada s’emmarca en un cicle organitzat amb motiu del 20è aniversari del IEB. El cicle ja va fer una primera jornada, dedicada a l’ampliació de l’aeroport de Barcelona, i en aquesta segona abordarà el finançament autonòmic i la fiscalitat. Està previst fer una tercera jornada l’1 de desembre, per tractar del model sanitari espanyol.