L’IEB celebra el Fòrum Fiscal 3.1 posant el focus en la competitivitat

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) ha celebrat el Fòrum Fiscal 3.1 amb la participació d’un grup nodrit de destacats experts acadèmics, de l’Administració, d’institucions i d’empreses, entre ells Ruud A. De Mooij, director adjunt d’Afers Fiscals del Fons Monetari Internacional (FMI).

De Mooij ha intervingut a la jornada amb una conferència titulada “Firm competitiveness and taxation”, en què ha abordat les claus per a la futura política fiscal corporativa de l’impost mínim global. El directiu de l’FMI ha destacat que la introducció d’aquest tipus mínim global (pilar I) portarà a “centrar-se menys en la competitivitat fiscal dels tipus i més a eliminar les distorsions del sistema d’impostos”, i també “en altres factors no relacionats amb els impostos que conformen la competitivitat”.

Abans de la seva intervenció, ho han fet Alain Cuenca, director de l’Institut d’Estudis Fiscals; Javier García Arenas, de CaixaBank Research; Javier Pérez, del Banc d’Espanya; José Félix Sanz, de la Universidad Complutense de Madrid; Valentí Pich, del Consell General d’Economistes d’Espanya; Carlos Onandía, de Cuatrecasas; Susana Ruiz, d’Oxfam-Intermón, i Jaume Menéndez, del Col·legi d’Economistes de Catalunya.

La jornada ha estat coordinada per Alejandro Esteller, catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona. En l’obertura de l’acte, l’han acompanyat Martí Parellada, president de l’IEB, i Josep M. Durán, director de l’IEB. La cloenda ha estat a càrrec de Marta Espasa, secretària d’Hisenda de la Generalitat de Catalunya.