Notícies

La Càtedra de Sostenibilitat Energètica aplega experts europeus per abordar qüestions clau en l’àmbit de la pobresa energètica

La Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la Universitat de Barcelona (UB) va realitzar el passat divendres 7 d’octubre un taller sobre pobresa energètica. La trobada, que va aplegar experts de diverses universitats europees, s’emmarca dins el projecte de recerca Policies for Resilient Societies in Times of Pandemics, de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB). Aquest projecte està finançat per l’Agència de Gestió d’Ajudes Universitàries i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya en el marc de la convocatòria Pandèmies 2020.

L’acte, que tingué lloc a l’aula Ramon y Cajal de la Universitat de Barcelona, fou inaugurat per Josep Maria Duran Cabré, director de l’IEB i professor de la UB; Maria Teresa Costa, directora de la Càtedra, i José García Quevedo, catedràtic d’Economia de la UB. A continuació, es van fer dues sessions. Una primera, centrada en les polítiques sobre la qüestió, que fou coordinada per la investigadora Elisenda Jové, i la segona, moderada pel professor García Quevedo, que es va centrar en qüestions tan rellevants com els problemes derivats i l’impacte de la pobresa energètica sobre la societat i sobre les persones.

Per cloure la jornada, es va fer una taula rodona amb la participació de representants de la Creu Roja, Càritas i la Fundació Naturgy. La taula, moderada per la professora Elisa Trujillo, va posar en relleu la necessitat de treballar en xarxa amb diferents agents, amb l’objectiu de dissenyar innovacions socials que permetin millorar la qualitat de vida de les llars més vulnerables.