ca

Working Paper
Altres
Juan Manuel Guío, Álvaro Choi

2013/17 : Evolution of the school failure risk during the 2000 decade in Spain: analysis of Pisa results with a two-level logistic model

School failure has been one of the principal problems of the Spanish educational system during recent decades. This paper offers a perspective of the evolution of the factors that have had a significant influence over the risk of school failure considering personal, household and school characteristics through multilevel logistic regression analyses of PISA 2000, 2003, 2006 and 2009 microdata.

Download PDF