ca

La UB rendeix homenatge a Antoni Castells

El propassat dia 15 de setembre, el professor Antoni Castells va ser homenatjat a l’Aula Magna de l’edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB), com a reconeixement de la seva dilatada trajectòria acadèmica que, tal i com es va destacar a l’acte, es caracteritza per la seva capacitat de treball i pel seu rigor.

Antoni Castells és considerat com un pioner en el camp del federalisme fiscal i la hisenda autonòmica en l’àmbit acadèmic espanyol, temes que conjuntament amb les polítiques de benestar social i l’economia europea han estat objecte del seu rigorós estudi. El professor Castells va veure també ràpidament que per poder millorar la recerca calia disposar d’estructures especialitzades, sent un dels fundadors i el primer director de l’Institut d’Economia de Barcelona.

L’acte va congregar més de 150 persones, entre les quals hi havia molts acadèmics, economistes, polítics i representants de la societat civil. De la política, hi van assistir dos expresidents de diferents colors polítics, Jordi Pujol i José Montilla, l’exconseller d’Economia Andreu Mas-Colell, que el va succeir en el càrrec, i els actuals consellers Joaquim Nadal (Recerca i Universitats) i Anna Simó (Educació ), entre d’altres.

Durant l’acte, van prendre la paraula Joan Guàrdia, rector de la UB; Joaquim Nadal, conseller d’Universitats; Ramon Alemany, degà de la Facultat d’Economia i Empresa; José García-Quevedo, director del Departament d’Economia i investigador de l’IEB; Jesús Ruiz-Huerta, catedràtic emèrit de la Universidad Rey Juan Carlos; Núria Bosch, catedràtica de la UB i investigadora de l’IEB, i Josep Maria Bricall, exrector de la UB.