ca

Notícies

La Càtedra de Sostenibilitat Energètica celebra el IV Simposi Acadèmic Internacional “Energy and Environmental Policy”

La Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB, adscrita al IEB, organitzarà, el proper 2 de febrer, el IV Simposi Acadèmic Internacional “Energy and Environmental Policy”. Aquesta quarta cita estarà dedicada a la relació entre l’energia i la política mediambiental i climàtica, i comptarà amb destacats investigadors del camp de l’economia de l’energia.

El simposi es centrarà en la transició del sector cap a la sostenibilitat i els canvis que això comportarà. Aquest serà el camp d’anàlisi de l’investigador Andreas Löschel (Munster University), assessor del govern alemany per la transformació energètica i autor de cinquè informe de l’IPCC. El professor Löscher obrirà la jornada amb una ponència sobre el cost de l’energia a Alemanya i a Europa.

Make Waterson (Universitat de Warwick), Pablo del Río (CSIC) i Francesco Gracceva (Italian National Agency for New Technologies, Energy and Sustainable Economic Development) intervindran en la taula “Low carbon alternatives”, on s’analitzarà els nous sistemes d’emmagatzematge energètic, el desenvolupament tècnic i econòmic de les polítiques públiques pel foment de les renovables i l’impacte sobre els mercats del Shale Gas, que està canviant les perspectives de futur del sector energètic.

Durant la segona taula, sota el títol “Markets and Networks”, es presentaran els resultats d’investigacions relacionades amb la transformació del sector energètic, les seves xarxes i els mercats en el camí cap a la sostenibilitat. La investigadora Elisa Trujillo-Baute (Càtedra de Sostenibilitat Energètica i Universitat de Warwick) obrirà la sessió amb la seva recerca sobre l’impacte de les pèrdues de l’electricitat en emissions de CO2 segons les tecnologies utilitzades per la cobertura d’aquestes pèrdues. La professora Maria Eugenia Sanin (París Tech) analitzarà els efectes de la regulació mediambiental en les fusions empresarials. I la investigadora Karim Anaya (Universitat de Cambridge) mostrarà els beneficis econòmics derivats de la promoció de la generació elèctrica distribuïda.

El simposi continuarà per la tarda amb la taula “Environmental Policies”, dedicada a la regulació ambiental. Obrirà els torns de paraula el professor Pablo Rodilla (Universitat Pontífica de Comillas), que parlarà sobre la transició cap a un mercat de tecnologies madures provinents del desenvolupament de les energies renovables. D’altra banda, Lee Stapleton (Universitat de Sussex) presentarà les novetats del seu estudi sobre l’eficiència energètica al Regne Unit. Continuarà la taula Ester Martínez-Ros (Universitat Carlos III de Madrid), que analitzarà els determinants de les inversions en qüestions mediambientals. I tancarà la taula el professor Cristoph Böhringer (Universitat de Oldenborg), que parlarà sobre política industrial i la seva implicació en la lluita contra el canvi climàtic.

Tancarà la jornada la catedràtica d’economia de la Universitat de Barcelona i Directora de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica, Maria Teresa Costa, que repassarà les idees més destacades de la jornada.