Notícies

L’IEB celebrarà els workshops sobre economia dels impostos i federalisme fiscal durant la propera setmana

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) encara el final de curs amb la celebració dels dos últims workshops, dedicats a l’economia dels impostos i al federalisme fiscal, i que es celebraran la propera setmana.

El ‘Workshop on Economics of Taxation’ reunirà els dies 13 i 14 de juny a estudiants de doctorat i investigadors que presentaran els seus treballs sobre moviments de capital, sistemes impositius, desigualtats i globalització. El títol del workshop serà ‘Inequality in a globalized world: a challenge for taxation’ i comptarà amb la presència d’experts en la matèria, com els professors Michael Devereux, de la University of Oxford, i Camille Landais, de la London School of Economics, que hi participaran com ponents destacats.

Un cop tancat el workshop sobre impostos, el dia 15 l’IEB inaugurarà el ‘Workshop on political economy & Fiscal Federalism’, titulat ‘Economic shocks, government quality and political disintegration’, on es presentaran treballs relacionats amb les crisis periòdiques que afecten amb recurrència a diferents economies. Els papers i documents examinaran el paper dels estats en la seva aparició i la seva capacitat per corregir els efectes.

Els investigadors Massimo Morelli, de la Bocconi University, i Ernesto Dal Bó, de la University of California-Berkeley, seran els ponents convidats.