ca

Notícies

Dos doctorands de l’IEB reben beca de la Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País

Juan Ducal i Filippo Tassinari, doctorands de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB), han estat dos dels 15 joves investigadors premiats amb les beques que atorga anualment la Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País.

En un acte que va tenir lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, presidit pel primer tinent d’Alcaldia Jaume Collboni i pel president de l’entitat Miquel Roca Junyent, es va fer el lliurament de les 15 beques, dotades amb 4.200 euros cadascuna, a joves investigadors i estudiants de doctorat vinculats a universitats i centres de recerca de Catalunya.
Filippo Tassinari és llicenciat i MSc en Economia per la Università di Bologna (Itàlia) i la seva tesi és dirigida pels investigadors de l’IEB Miquel Àngel García López i Elisabet Viladecans. Amb la beca que ha rebut, farà una estada a la Vrije Universiteit Amsterdam i al Tinbergen Institute, amb el professor Jos van Ommeren com a amfitrió. La seva recerca actual tracta d’analitzar les polítiques innovadores en mobilitat urbana per tal d’abordar problemes urbans com els de la contaminació i la congestió del trànsit.

Juan Ducal és llicenciat en Economia per la Universidad de León i MRes en Anàlisi Econòmica per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Els seus temes de recerca són l’economia de la innovació, la macroeconomia computacional i les polítiques tecnològiques. Amb la beca que ha rebut, farà una estada al Departament d’Economia de la University of Toronto, sota la supervisió del professor Diego Restuccia. La seva recerca té com a objectiu identificar la mala assignació dels intangibles, mirant d’aportar una mica de llum a la política industrial que intenta promoure el creixement a través de la innovació.