2021 IEB SUMMER WORKSHOPS: Workshop on Economics of Taxation (Virtual workshop)

June 2-3, 2021 – Virtual workshop

ONLINE SEMINAR: Dirk Foremny (Universitat de Barcelona & IEB) – «Living at the Peak: Health and Public Finance During the Covid-19 Pandemic»

ONLINE – 14.30h

ONLINE SEMINAR: Owen Zidar (Princeton University) – «Top Wealth in America: New Estimates and Implications for Taxing the Rich»

May 25, 2021 – 14.30h – ONLINE

ONLINE SEMINAR: Leonzio Rizzo (Universita di Ferrara): «Taxing big firm’s extra-profits: evidence from the Robin Hood Tax in Italy»

14.30h – ONLINE

ONLINE SEMINAR: Florian Scheuer (University of Zurich) – «Taxing High-Powered Entrepreneurship»

14.30h – ONLINE

Info IEB. Diversidad óptima y preferencias redistributivas: IRPF y Comunidades Autónomas. Número 39. Enero 2021

A vueltas sobre el debate territorial en España, el catedrático de la Universitat de Barcelona (UB) y director del área de fiscalidad del IEB, Alejandro Esteller nos ofrece un nuevo Info IEB en el que pone de relieve las ventajas de la descentralización fiscal en base a su capacidad de ajustarse a las peculiaridades de cada Comunidad Autónoma en España.