Núria Bosch, Marta Espasa i Albert Solé, premi Joan Sardà Dexeus 2010

Núria Bosch, Albert Solé, investigadors de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) i catedràtics  de la Universitat de Barcelona (UB) i Marta Espasa, investigadora de l’IEB i professora titular de la UB han rebut el premi Joan Sardà Dexeus pel llibre “The Political Economy of Inter-Regional Fiscal Flows”. Es tracta d’un llibre col·lectiu que recull els treballs presentats en el 5è Simposi sobre Federalisme Fiscal, organitzat per l’Institut d’Economia de Barcelona, que va comptar amb la intervenció de més de vint prestigiosos investigadors tant d’àmbit nacional com internacional. Entre ells, s’hi troben els professors de la UB: el catedràtic Germà Bel i la degana de la Facultat d’Economia i Empresa Elisenda Paluzie.

“The Political Economy of Inter-Regional Fiscal Flows” aborda el tema dels fluxos fiscals regionals, les balances fiscals i l’estabilitat de les federacions. Proporciona una vista panoràmica dels principals mètodes actuals que es fan servir per mesurar els fluxos fiscals, valorant els avantatges i interpretant els resultats en diferents països. El llibre revisa la literatura escrita sobre Economia Política que analitza els fluxos fiscals interregionals. Dedica una especial atenció a la relació entre la intensitat d’aquests fluxos i l’estabilitat de les federacions amb les contribucions metodològiques i els estudis que focalitzen en l’assumpte.

El premi, que atorga la Revista Econòmica de Catalunya del Col·legi d’Economistes de Catalunya cada any, s’ha lliurat durant el Sopar dels Economistes 2010 que ha tingut lloc dijous 11 de novembre a l’Hotel Majestic de Barcelona.

El lliurament del premi Joan Sardà Dexeus se celebra des de l’any 1996 per premiar el llibre de més rellevància de l’any sobre Economia i Empresa. Representa un reconeixement a Joan Sardà Dexeus, de qui porta el nom, per la seva tasca en l’àmbit de l’Economia.