L’IEB presenta dijous el III Informe IEB sobre Federalisme Fiscal, centrat en l’organització del govern local i el seu finançament

L’informe, que elabora anualment l’Institut d’Economia de Barcelona, proposa aprofitar la crisi per fer una reforma del govern i del finançament locals.

L’IEB presenta dijous, 16 de febrer (19 h), el III Informe IEB sobre Federalisme Fiscal de la Càtedra de Federalisme Fiscal de la Universitat de Barcelona. L’ informe, que es publica anualment, se centra en el finançament local i aposta per canviar la forma d’ organitzar i finançar el govern local. L’objetiu d’aquest treball, dirigit pels catedràtics i investigadors de l’IEB Núria Bosch i Albert Solé, és enriquir un debat necessari i urgent sobre la greu situació financera de les administracions públiques amb l’anàlisi d’economistes de prestigi.

L’informe inclou estudis d’investigadors com Maite Vilalta (Universitat de Barcelona i IEB); Germà Bel (Universitat de Barcelona); Francisco Pedraja y José Manuel Cordero (Universitat d’ Extremadura); Anti Moisio (Institut Governamental d’ Investigació Econòmica d’ Helsinky); o Enid Slack (Universitat de Toronto), entre altres. Aquest treball és possible gràcies a la Càtedra de Federalisme Fiscal de la UB, que té el suport de la Fundación ICO, l’ Instituto de Estudios Fiscales i l’ Institut d’Estudis Autonòmics.

Presidirà l’acte de presentació la vicepresidenta del Govern i consellera de Governació i Relacions Institucionals, Joana Ortega, i també hi intervindran el portaveu del Govern, Francesc Homs; el president de la Fundació IEB, Joaquim Coello; i el director de l’IEA, Carles Viver.

(La presentació es realitzarà a l’Institut d’Estudis Autonòmics, a la Baixada de Sant Miquel 8 de Barcelona, i per assistir-hi és imprescindible confirmar assistència : 93 403 46 46 o ieb@ub.edu)