L’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, nous patrons de la Fundació IEB (FIEB)

Aquesta adhesió suposa un pas endavant per a la consolidació de l’IEB com a institució

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) és un centre de recerca en Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona especialitzat en el camp del federalisme fiscal i l’economia regional. Això significa que l’estudi de les hisendes municipals, i més en general, de les hisendes subcentrals, i de la competitivitat de les ciutats i els territoris constitueixen àrees bàsiques de treball i recerca de l’IEB.

Per aquesta raó, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona s’han incorporat al 2011 al patronat de la Fundació Institut d’Economia de Barcelona (FIEB). Amb aquestes dues incorporacions, creix el Patronat de la FIEB, format fins ara per cinc empreses: CatalunyaCaixa, Abertis Infraestructuras, Applus, La Caixa i Gas Natural Fenosa. La FIEB, creada al 2008 amb l’objectiu de recolzar i potenciar les línies de recerca prioritàries de l’Institut, suposa un important reforç per a l’IEB que permet ampliar el seu reconeixement com a centre investigador de referència nacional i internacional.

Aquestes adhesions suposen, doncs, un pas endavant per a la consolidació i reconeixement de l’IEB com a centre de recerca en Economia Aplicada i un exemple de col·laboració entre el sector públic, universitat i empresa.