Els investigadors de l’IEB Álvaro Choi i Hipòlit J. Simón, premiats pels seus treballs de recerca

Álvaro Choi ha rebut el premi José Luís Moreno Becerra per la seva tesis i Hipòlit J. Simon ha guanyat el V Premi Lluís Fina per un estudi sobre les desigualtats salarials a Europa

L’investigador de l’Institut d’Economia de Barcelona Álvaro Choi de Mendizabal ha estat guardonat amb el premi José Luís Moreno Becerra de Tesis Doctorals 2011, que concedeix l’Associació d’Economia de l’Educació cada dos anys. Choi de Mandizabal rep el premi per la seva tesi titulada “Anàlisi de polítiques educatives de la República de Corea: una aproximació a través de tècniques de microsimulació”. La tesi premiada, dirigida per l’investigador de l’IEB Jorge Calero i defensada a la Universitat de Barcelona, avalua l’impacte de diverses polítiques educatives de la República de Corea sobre el creixement econòmic i la igualtat en la distribució dels ingressos. El guardó inclou la publicació de la tesi en una col·lecció d’investigacions i monografies sobre Economia de l’Educació a l’editorial Aranzadi.

Per la seva banda, Hipòlit J. Simón ha guanyat el V Premi Lluís Fina, que reconeix l’excel·lència en la investigació teòrica o aplicada en el camp de l’economia laboral. El treball premiat és l’article “International Differences in Wage Inequality: A New Glance with European Matched Employer-Employee Data” (British Journal of Industrial Relations 48), on s’examina l’origen de les importants diferències en desigualtat salarial que es registren a Europa. La principal troballa de la investigació és que les característiques de les empreses són un element determinant en les diferències internacionals en desigualtat salarial, mentre que els atributs de les forces de treball tenen una influència comparativament menor. Hipòlit J. Simón és professor del Departament d’Anàlisi Econòmica Aplicada de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials d’Alacant i membre associat de l’ IEB.