L’IEB i Fedea analitzen el paper de la competència entre aeroports en la Conference on Airports Competition (19 de novembre, Barcelona)

Experts de prestigi internacional analitzaran els beneficis d’introduir competència entre aeroports i debatran sobre les seves implicacions en termes de necessitats de regulació i benestar social.

Com s’aplica el concepte de competència en aeroports? Introduir competència entre aeroports millora la seva eficiència? Quins són els elements que poden distorsionar aquesta competència? Aquestes són algunes de les qüestions que es debatran en la jornada Conference on Airports Competition, que l’Institut d’Economia de Barcelona i la Càtedra Fedea-Abertis celebraran el proper 19 de novembre a la Universitat de Barcelona. En la trobada, experts internacionals i nacionals presentaran els resultats de les seves investigacions en aquesta matèria.

També es presentarà el cas espanyol, on el sector públic continua operant el conjunt d’aeroports en un sistema de xarxa que prescindeix dels beneficis de la competència. Així mateix, en una taula rodona s’analitzarà l’impuls de rutes aèries, amb Jaume Adrover (director general de Gestió i Promoció Aeroportuària) com a moderador i la participació del director de Promoció Econòmica Internacional de l’Ajuntament de Barcelona, Mario Rubert i un representant de Luton Airport, Bob Bullock. Tancarà la jornada el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet.

Experts de prestigi internacional

Entre els ponents, destaquen experts internacionals de reconegut prestigi. El professor Hans-Martin Niemeier (University of Applied Science, Bremen, Alemanya) exposarà les possibles formes de competència entre aeroports basant-se en les experiències internacionals més recents. El professor Peter Forsyth (Monash University, Austràlia) analitzarà com s’han de regular els aeroports en un marc de competència i quins són els guanys potencials en termes de benestar d’introduir competència. Finalment, Mike Tretheway (Intervistas, Canadà) parlarà de les possibles distorsions que l’actuació de l’administració pública pot introduir i de les conseqüències negatives. Per exemple, distorsions a través de finançament d’inversions o de la concessió de subvencions a les línies aèries.

La jornada es dirigeix al món acadèmic amb interessos en l’àmbit del transport i la competència; a representants de l’administració pública en l’àmbit del transport i de la competència i representants d’empreses del sector.