L’investigador d’economia política i crim organitzat Gianmarco Daniele s’incorpora a l’IEB

La plantilla d’investigadors de l’IEB compta des d’aquesta setmana amb un nou membre, després de la incorporació de Gianmarco Daniele com a investigador post-doctoral. Vinculat amb la recerca en l’àmbit de l’economia política, Daniele és Doctor per la Vrije Universiteit Brussel.
L’investigador ha centrat la seva recerca en temes com el crim organitzat a Itàlia, les dinasties polítiques als municipis del país transalpí, el capital social i el vincle entre confiança i llaços familiars, i l’economia informal en el cas dels venedors urbans a la Índia.
A l’IEB, el Doctor Daniele donarà continuïtat a aquestes línies d’investigació, amb un treball més exhaustiu en el cas de l’economia informal a la Índia. “L’objectiu d’aquest projecte és investigar si l’autoregulació promoguda al país per millorar els estàndards higiènics i reduir els perills per la salut tindrà repercussió en els venedors urbans de les ciutats”, explica l’investigador. El projecte s’ha posat en marxa a la ciutat de Kolkata i hi estan implicats un miler de venedors de carrer.