Acto: Workshop

Jornada Immigració i Salut

Fecha: febrero 25, 2019Hora: 9.00h - 14.00h

Sala de Graus (Facultat d’Economia I Empresa de la Universitat de Barcelona, Avinguda Diagonal 690. Barcelona)

INSCRIPCIÓ OBLIGATÒRIA

Accedir al formulari

Instituciones organizadoras

Institu d'Economia de Barcelona logotipo Universitat de Barcelona logotipo

9:00 – 9:15

Inauguració, Oriol Amorós (Secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania)

9:15-9.50

“Restriccions en l’accés al servei de salut per part dels immigrants; els seus efectes sobre les denúncies per violència domèstica”
Judit Vall Castelló (Universitat de Barcelona & Institut d’Economia de Barcelona)

9:50 – 10:25

“Accés i qualitat de l’atenció sanitària dels immigrants en el context de crisi econòmica”
María Luisa Vázquez (Directora del Servei d’Estudis i Prospectives en Polítiques de Salut, Consorci de Salut i Social de Catalunya)

10:25 – 11:00

“Agents Comunitaris de salut i malalties de declaració obligatòria més rellevants entre els immigrants a Barcelona, 2002-2018”
Jesús E. Ospina (CEPS, Coordinador del programa d’Agents Comunitaris de Salut de l’Agència de Salut Pública de Barcelona)

11:00 – 11:20

Coffee break

11:20 – 11:55

“Legalització de la immigració il·legal, fertilitat i salut neonatal”
Javier Vázquez (Universitat de Barcelona & Institut d’Economia de Barcelona)

11:55 – 12:30

“Immigració i salut laboral: El cas dels accidents laborals”
Cristina Bellés (Universitat de Manheim)

12:30- 13:05

“Utilització dels serveis públics de salut per part dels immigrants irregulars”
Anna García-Altés (Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya)

13:05 – 13:35

“Estudis longitudinals i determinants de salut en la població migrada”
Laia Ferrer (Centre d’Estudis Epidemiològics sobre les ITS i Sida de Catalunya, “Subprograma de Inmigración y Salud”, CIBERESP)

13:35 – 13:50

Cloenda, Carmen Cabezas (Sub-directora general de Promoció de la Salut, Secretaria de Salut Pública, Departament de Salut)