Un projecte sobre qualitat educativa, seleccionat a la XIII convocatòria nacional de recerca de la Fundación Ramón Areces

El projecte de recerca “Titularitat, autonomia i repetició de curs: identificació de polítiques eficaces en la millora de la qualitat eductiva” que lidera l’investigador de l’IEB i professor de la Univeritsat de Barcelona Álvaro Choi de Mendizábal ha estat seleccionat per la Fundación Ramon Areces en la seva darrera convocatòria nacional. La resta d’integrants de l’equip de recerca són Domingo Pérez (Univesitat de Saragossa), María Gil (Univeristat Autònoma de Madrid),  Mauro Mediavilla (Univesitat de València – IEB) i Javier Valbuena (Universitat de Girona).

La proposta es proposa estudiar l’eficàcia de factors que incideixen potencialment sobre la qualitat de l’educació en els nivells obligatoris i postobligatoris no universitaris a Espanya. Pren com a definició de qualitat educativa la capacitat del sistema educatiu per transmetre coneixements, habilitats i competències als alumnes, per tal d’identificar polítiques i intervencions educatives que han tingut èxit.

En aquest XIII concurs, la Fundación Ramón Areces ha premiat un total de 12 projectes de recerca en l’àmbit de les ciències socials.