Reportatge sobre el 6è Simposi en Federalisme Fiscal

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) va celebrar els dies 14 i 15 de juny, a l’Auditori Caixa de Catalunya de La Pedrera, la sisena edició del Simposi sobre Federalisme Fiscal que organitza cada dos anys. En aquesta ocasió, el tema a debatre va ser el finançament dels governs locals espanyols, i per això es van analitzar alternatives viables amb què millorar la gestió econòmica de les finances locals, relacionades amb l’autonomia dels ajuntaments o una major cooperació intermunicipal.

Durant el Simposi van intervenir com a ponents grans experts en finançament local, i un dels més destacats va ser Richard Bird, professor emèrit de la Universitat de Toronto i consultor per al Banc Mundial, que vam tenir l’oportunitat d’entrevistar. Bird ens va detallar la seva opinió sobre la situació del finançament dels governs locals en l’actual context de crisi.