Pros i contres de la descentralització (V Workshop on Fiscal Federalism)

Tenir un sistema descentralitzat és beneficiós per a un país des d’un punt de vista econòmic? També en una situació de crisi? Hi ha algun país modèlic? Aquestes són algunes de les qüestions que responen en aquesta entrevista els economistes Frederico Finan (University of California – Berkeley) i Eckhard Janeba (University of Mannheim). Tots dos són experts en Economia Política i van ser ponents del V Workshop on Fiscal Federalism : The Political Economy of Decentralization (13-14 de juny), organitzat per l’IEB. La trobada, que va reunir a Barcelona una seixantena d’investigadors d’arreu del món, va servir per analitzar qüestions com la competència fiscal, la col·laboració entre governs locals, l’assignació de transferències i els seus efectes, etc. També es van analitzar les experiències de països com Itàlia, Suïssa, Indonèsia o Alemanya.

El Workshop on Fiscal Federalism, organitzat per l’Institut d’Economia de Barcelona, reuneix cada any investigadors de tot el món especialitzats en aquest tema per compartir els resultats i les metodologies de la seva recerca.

No hi ha vídeo