Neix la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB, adscrita a l’Institut d’Economia de Barcelona

Un acord entre la Universitat de Barcelona i la Fundació FUNSEAM ha fet possible la creació de la Càtedra, que farà recerca sobre sostenibilitat energètica i organitzarà trobades científiques nacionals i internacionals.

La nova Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB crearà un grup permanent de recerca, impulsarà la mobilitat d’investigadors i organitzarà trobades, com ara un simposi sobre sostenibilitat energètica i mediambiental i un taller sobre aquesta temàtica. També elaborarà una col·lecció de documents de treball sobre els temes de recerca objecte de la Càtedra, i finançarà programes de professors visitants, programes postdoctorals i projectes de recerca.

La Càtedra, adscrita a l’IEB i amb seu al Parc Científic de Barcelona, és fruit d’un conveni entre la UB i la Fundació per a la Sostenibilitat Energètica i Mediambiental (FUNSEAM), integrada per Fundació ACS, CEPSA, CLH, Enagás, Endesa, FCC Energía, Gas Natural Fenosa, HC Energía i la Fundació Repsol. El seu objectiu és investigar sobre els aspectes econòmics, mediambientals i socials relacionats amb la producció, el subministrament i l’ús de l’energia necessària per mantenir el desenvolupament i benestar socials.