L’investigador de l’IEB Álvaro Choi obté una beca de l’OCDE per investigar les diferències de gènere que es produeixen en l’educació

L’investigador del IEB, Álvaro Choi, passarà quatre mesos a la seu de l’OCDE a París per investigar la bretxa de gènere que es produeix en l’educació segons els resultats que aporten els informes Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS), Programme for International Student Assessment (PISA) i Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC). La investigació serà possible gràcies a la concessió de la beca Thomas J. Alexander de l’organització, que premia els projectes d’investigació que poden ajudar a millorar les polítiques educatives.
L’OCDE considera “crucial pel disseny de noves polítiques” la identificació de les diferències de gènere en l’educació, en quins períodes d’edat es produeixen i quines variables es donen entre països. La recerca de Choi analitzarà el desenvolupament per gènere de les habilitats en matèries clau com matemàtiques, lectura, etc.
El període d’estada de l’investigador de l’IEB a la seu de l’OCDE a París es produirà entre els mesos de novembre i febrer.