L»Informe IEB sobre Federalisme Fiscal’, a la premsa

El passat 24 de març, l’Institut d’Economia de Barcelona va presentar l’’Informe IEB sobre Federalisme Fiscal i Finances Públiques 2014’, en el que es plantejaven els principals reptes de la futura reforma del finançament autonòmic que haurà d’afrontar el Govern central. La roda de premsa, amb la presència de les investigadores de l’IEB Maite Vilalta i Núria Bosch, i del director Martí Parellada, va comptar amb la presència de diversos mitjans de comunicació que es van interessar per les reflexions plantejades per l’IEB.
Aquest és un resum dels impactes en premsa de la presentació:
· El País. Un grupo de expertos propone eliminar los fondos adicionales de la financiación
· El Periódico. Las autonomías solo gestionan el 13% de los ingresos
· Ara. Els experts lliguen finançament just a canvi constitucional
· El Punt-Avui. El finançament, a recuperació
· EFE. Informe plantea que País Vasco y Navarra sean más solidarias con resto CCAA
· Europa Press. L’IEB proposa eliminar fons d’ajust del sistema de finançament autonòmic
· Via Empresa. La solució catalana al finançament…ve del Canadà?
· Catalonia Today. Institute Reports slams State funding model
· L’Econòmic. Més autonomia i menys anivellament