L’Informe anual de l’IEB amplia el seu àmbit d’estudi a les finances públiques

La 5a edició de l’Informe de Federalisme Fiscal i Finances Públiques que edita l’Institut d’Economia de Barcelona amplia la seva temàtica i incorpora l’àmbit d’estudi de les finances. Aquest document anual es farà públic a la jornada “La reforma de l’administració local”, que l’Institut convoca el 10 de febrer de 2014 a la facultat d’Economia i empresa de la Universitat de Barcelona, i en què es debatrà la llei estatal de reforma de l’administració local aprovada a final de 2013.

A banda de l’estudi sobre reforma del govern municipal, la resta d’estudis que integren l’Informe de Federalisme Fiscal i Finances Públiques tracten la devaluació fiscal, la reforma fiscal i la revisió del sistema de pensions.

El debat sobre la reforma de l’administració local centrarà la jornada de 10 de febrer i compta amb acadèmics i representants del Ministeri d’Hisenda, la Generalitat, la Diputació de Barcelona i diversos municipis. Els acadèmics que hi prendran part són Javier Suárez Pandiello, catedràtic d’Hisenda Pública de la Universidad de Oviedo; Santiago Lago, amb el mateix rang i especialitat per la Universidad de Vigo; Concepción Campos, secretària d’Administració Local; Víctor Lapuente, catedràtic de la Universitat de Gotemburg (Suècia) i els coordinadors de l’informe, catedràtics d’Hisenda Pública i investigadors de l’IEB Núria Bosch i Albert Solé.