L’IEB i Funseam analitzaran l’impacte econòmic de la regulació del sector elèctric per encàrrec de KIC InnoEnergy

L’IEB i la Fundación para la Sostenibilidad Energética y Ambiental (Funseam) impulsaran, a través de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica, el projecte ‘Anàlisi econòmic de l’impacte de la regulació elèctrica’, en el que s’avaluaran els efectes econòmics de la regulació del sector elèctric. Es tracta d’un projecte encarregat per KIC InnoEnergy, depenent de l’organisme internacional European Institute of Innovation and Technology (EIT).
La investigació planteja la implementació de tres models de l’econometria per identificar l’efecte de la regulació elèctrica sobre el preu minorista de l’electricitat, les transferències de rendes entre productors i consumidors i, finalment, sobre el creixement econòmic.
El projecte tindrà una durada de 15 mesos i estarà coordinat per la catedràtica d’Economia de la Universitat de Barcelona i directora de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica, Maria Teresa Costa. La investigadora Elisa Trujillo s’encarregarà de la direcció tècnica, mentre que l’equip d’investigació estarà format per sis investigadors de diferents institucions acadèmiques i centres d’investigació.