Les economies d’aglomeració i la distribució poblacional, temes estrella al IV Workshop on Urban Economics

La facultat d’Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona (UB) va acollir el IV Workshop on Urban Economics que, un any més, va ser l’espai de presentació per més de 30 investigacions sobre economia urbana. Durant els dos dies de celebració, els ponents van presentar les seves conclusions en estudis sobre qüestions com les economies d’aglomeració, el transport, la segregació poblacional per barris o el disseny de sistemes d’avaluació de polítiques públiques.
El Workshop va comptar amb la presència d’investigadors de primera línia, com el professor Enrico Moretti, de la University of California Berkeley, que va tancar les jornades amb la xerrada “Why Do Cities Matter? Local Growth and Aggregate Growth”. Moretti és un dels investigadors sobre economia urbana més destacats en l’actualitat, gràcies al seu treball per demostrar com la geografia i les dinàmiques de les ciutats són determinants per entendre l’evolució del mercat laboral.
La trobada també va comptar amb la presència dels investigadors Jacques-François Thisse, de la Université Catholique de Louvain, i Matthew Turner, de la Brown Univeristy, que van oferir les ponències “Monopolistic Competition Without Apology” i “Subways and Urban Growth: Evidence from Earth”.
Les imatges de la trobada estan disponibles al Flickr de l’IEB.