La reforma social als Estats Units i la influència del crim organitzat en la política, a anàlisi en els seminaris de l’IEB

L’IEB acull aquesta setmana dos seminaris en els que s’analitzaran les diferents polítiques que s’han aplicat durant la reforma social als Estats Units i la influencia del crim organitzat en el funcionament dels organismes institucionals i en la salut de la política. El primer panell es celebrarà aquest dimarts dia 17 i el protagonitzarà la doctora Christina Ghatmann, de la Universität Heidelberg. La seva ponència porta por títol “Trial and error? Reelection concerns and policy experimentation during the US welfare reform” i tindrà lloc a l’aula 320 de la Facultat d’Economia i Empresa de la UB. La doctora Ghatmann estarà com a professora visitant durant tota la setmana.
Finalment, el dijous dia 19 serà el torn del seminari del doctorant de la Vrije Universiteit Brussel, Gianmarco Daniele, que oferirà la xerrada “Organized crime, institutions and political quality: empirical evidence from Italian municipalities”. Daniele ha analitzat com el crim organitzat influeix en la qualitat democràtica dels governs i en el funcionament de les institucions a partir de les dades d’uns 1.500 municipis del sud d’Itàlia. L’acte es celebrarà també a l’aula 320 de la Facultat d’Economia i Empresa.