La investigadora de l’IEB Camille Hémet publica un article al Journal of Political Economy

Un article de la investigadora de l’IEB Camille Hémet amb Yann Algan de Sciences Po, i David Laitin de Stanford University, titulat “The Social Effects of Ethnic Diversity at the Local Level: a Natural Experiment with Exogenous Residential Allocation”, ha estat acceptat per a la seva publicació en el Journal of Political Economy, que es troba entre les cinc revistes de més gran impacte en economia. La recerca identifica l’efecte de la diversitat ètnica en les relacions socials i en la qualitat dels espais públics a nivell de bloc d’habitatges.
Els autors proposen una nova estratègia per identificar l’efecte causal de la diversitat en l’economia i la societat. Per fer-ho, es basen en l’experiment natural que suposa el sector de l’habitatge públic francès, en el qual les famílies són assignades a blocs d’habitatges públics sense tenir-ne en compte l’origen ètnic o les seves preferències pel que fa la diversitat.
L’estudi constata que la diversitat disminueix la qualitat dels espais comuns, si bé no té efectes per a la seguretat pública. La interpretació aportada pels investigadors és que la diversitat genera anomia social, això és, l’absència de regles comunes i de normes socials. Aquests resultats anirien a favor de polítiques que facilitin la comunicació en les comunitats heterogènies, per tal d’afavorir el civisme i millorar la cooperació i la coordinació.

LLEGIR L’ESTUDI COMPLERT