La Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB-IEB prepara el Symposium on Energy Sustainability and Competitive Markets

La trobada se celebrarà el 29 de gener de 2013 al Parc Científic de Barcelona i comptarà amb la participació de Juan-Pablo Montero (PUC-Xile) entre altres investigadors de prestigi

El Symposium on Energy Sustainability and Competitive Markets reunirà a Barcelona investigadors d’alt nivell a l’àrea de l’economia de l’energia. En la trobada es tractaran diverses qüestions sobre sostenibilitat energètica (polítiques ambientals i canvis tecnològics; efecte hivernacle i mix energètic a Europa; R+D en el sector energètic, etc). També s’analitzaran diversos aspectes vinculats a la competència i els consumidors i a les estratègies empresarials enfront dels mercats globals en el sector de l’energia. Entre els investigadors que participaran en el simposi, destaca el professor de la Pontifícia Universitat Catòlica de Xile i PHD del MIT Juan-Pablo Montero, que ha centrat els seus treballs de recerca en l’Organització Industrial i l’Economia Ambiental i la Microeconomia.

La trobada, que se celebrarà a Barcelona el 29 de gener de 2013, forma part de les activitats organitzades per la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB-IEB,patrocinada per la Fundació Sostenibilitat Energètica i Ambiental (FUNSEAM). Amb aquest acte, la Càtedra pretén difondre els treballs d’investigadors d’alt nivell a l’àrea de l’economia de l’energia, amb especial èmfasi en la sostenibilitat energètica i ambiental. També vol donar a conèixer la Càtedra en l’entorn acadèmic nacional i internacional i establir una xarxa de contactes amb investigadors actius que treballen en el seu mateix àmbit. En els propers mesos es farà públic el programa definitiu del simposi i s’obriran les inscripcions a través d’aquesta mateixa web.