La Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB adscrita a l’IEB analitza els reptes que planteja el canvi climàtic abans de la cimera de París

La conferència “Climate Change: Implications for technological developments and industrial competitiveness” va ser el preàmbul a la cimera sobre canvi climàtic que ha reunit a París als líders mundials per discutir sobre els reptes que afronta el planeta derivats d’aquest fenomen. Durant l’acte, coorganitzat per la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de la UB adscrita a l’IEB i la Càtedra Orkestra de Energía de la Universidad de Deusto, amb la col·laboració de la Fundació Repsol, els ponents van fixar els objectius generals en la lluita contra el canvi climàtic i les conseqüències que tindria l’aplicació de mesures en el desenvolupament tecnològic i el manteniment de la competitivitat industrial. Tots els discursos van coincidir en la necessitat de que la reunió a París acabi amb el compromís de controlar l’augment de la temperatura del planeta en 2º.
Durant la seva intervenció, la directora de la Càtedra de Sostenibilitat Energètica de l’IEB i investigadora, Maria Teresa Costa, va repassar les qüestions fonamentals que es tractaran a la cimera de París i va destacar la importància d’arribar a acords flexibles que tinguin el màxim de consens, així com de reconèixer la competitivitat industrial com un aspecte fonamental en les negociacions i l’instrument indispensable per plantejar el desenvolupament tecnològic que ha de permetre complir amb els objectius fixat, en consonància amb les aportacions que van realitzar durant la conferència Karsten Neuhoff (DIW Berlin) i Susanne Drögue (SWP)".
En la jornada es van analitzar posicions estratègiques, com la dels Estats Units. El director del Worldwatch Institute, Alexander Ochs, va mostrar el seu optimisme davant la trobada a París al considerar que aquesta cimera és una de les apostes de l’últim mandat del president Obama. Així s’entén el discurs coordinat entre la potència nord-americana i la Xina per reivindicar una economia verda com a única alternativa de futur possible.
Les empreses també van tenir el seu protagonisme en la jornada. El director de tecnologia de Repsol, Fernando Temprano, el director de perspectives energètiques d’Iberdrola, Gonzalo Sáenz de Miera, el representant de l’Agència Internacional de l’Energia, Daniele Poponi, i la representant de les Nacions Unides, Bettina Schreck, van presentar les tecnologies que marcaran el futur en el sector energètic. Innovacions que mostren la necessitat urgent de desenvolupar tecnologies en eficiència energètica, energies renovables i mecanismes per reduir les emissions amb la finalitat de combinar seguretat de subministrament, lluita contra el canvi climàtic i competitivitat.