L’ IEB presenta el 8 de juny el segon Informe sobre Federalisme Fiscal a Espanya

El segon Informe sobre Federalisme Fiscal a Espanya analitza la preocupant situació del finançament dels ajuntaments

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) presentarà el proper dimecres, 8 de juny (19 h), l´Informe IEB sobre Federalisme Fiscal´10 a Espanya, que analitza la delicada situació del finançament local al nostre país. L’estudi, coordinat pels investigadors de l’IEB Núria Bosch i Albert Solé, inclou anàlisis de diferents experts de tot l’Estat. Entre altres conclusions, els investigadors adverteixen que  els ajuntaments hauran d’incrementar la pressió fiscal, quantifiquen el cost extra de ser capital per a ciutats com Barcelona o Madrid i constaten que els ajuntaments catalans gasten 3 de cada 10 euros en serveis no obligatoris.

En el mateix acte es presentarà l´IEB’s World Report on Fiscal Federalism´10, que aborda el finançament local des d’una perspectiva internacional. La presentació dels informes anirà a càrrec de la seva coordinadora i directora de la Càtedra de Federalisme Fiscal de la UB, Núria Bosch, i un dels autors més destacats, el catedràtic d’Hisenda Pública de la Universitat d’Oviedo Javier Suárez-Pandiello. Presidirà l’acte la vicepresidenta del govern de la Generalitat i consellera de Governació i Relacions Institucionals, Joana Ortega, i també hi intervindrà el secretari general de la Presidència, Francesc Homs.

L’Informe IEB sobre Federalisme Fiscal es publica anualment i inclou contribucions d’experts en la matèria de l’IEB i altres universitats, centres d’investigació i administracions públiques. En el cas del primer informe, el tema central va ser el nou model de finançament autonòmic.

Acte: Presentació del segon Informe IEB sobre Federalisme Fiscal
Dia: Dimecres, 8 de juny de 2011
Hora: 19 h
Lloc: Institut d’Estudis Autonòmics (Palau Centelles)