Acto: Escuela de Verano

2020 Summer School in Urban Economics

Lecturers: Gabriel Ahlfeldt (London School of Economics), Nate Baum-Snow (University of Toronto), Donald Davis (Columbia University), Thomas J. Holmes (University of Minnesota), Miren Lafourcade (Université Paris-Saclay), Dávid Krisztián Nágy (CREI & Universitat Pompeu Fabra)

Inicio: junio 08, 2020 Final: junio 10, 2020

Sala de Juntes - Faculty of Economics and Business. University of Barcelona. Avenue Diagonal, 696 - Barcelona

Presentación

The UEA Summer School is designed for PhD students with an interest in urban economics including inter alia housing, real estate, transportation, local public good provision, the spatial distribution of activities, economic geography, and urban or regional policy. The objective of the summer school is to offer an intensive training program for interested PhD students. The summer school will provide an opportunity for students to learn about the research frontier in urban economics, discuss their own research with leading researchers in the field in a relaxed and open atmosphere and meet some of the future stars in the field.

Instituciones organizadoras

Sponsors