El premi Alexandre Pedrós recau sobre treballs d’Hisenda Local i Fiscalitat

Els guardons han estat per les 3 millors ponències de la XVIII Trobada d’Economia Pública celebrada a Màlaga

La XVIII Trobada d’Economia Pública, celebrada a Màlaga els dies 3 i 4 de febrer de 2011, ha acollit el lliurament dels premis Alexandre Pedrós, atorgats pel Cercle Financer de La Caixa a treballs sobre Economia Pública. En l’edició d’enguany s’ha dividit el premi de 3.000 euros en tres, donant lloc a tres distincions de 1.000 euros cadascuna per treballs sobre Hisenda Local i Fiscalitat, camps temàtics molt treballats per Alexandre Pedrós..

El primer va ser per Francisco J. Delgado, Universidad de Oviedo; Santiago Lago, Universidad de Vigo; i Matías Mayor, Universidad de Oviedo per “On the determinants of local taxes rates: New evidence from Spain”. El jurat va valorar la seva estimació quantitativa i aplicabilitat. El segon treball premiat va ser “Comportamiento recaudatorio y redistributivo del IRPF en la última década: Análisis con datos de panel”, de Jorge Onrubia, Universidad Complutense de Madrid; i Fidel Picos, Universidad de Vigo, per la rellevància de l’estimació dels impactes personals i territorials dels canvis en l’IRPF. I, per últim, el tercer va recaure sobre José Manuel Tránchez; i Javier Martín, Isabela Fernández de Beaumont, Diana Alonso i África Rodríguez (IEF), per “Los gastos no obligatorios en los municipios de Madrid, Cataluña y Andalucía”. Malgrat l’estructura d’informe d’aquest treball, se l’ha considerat rellevant dins el seu àmbit i aplicable a la reforma de les hisendes locals, un camp també molt treballat per Alexandre Pedrós.

El jurat del premi estava constituit per Miquel Roca, advocat, i Guillem López Casasnovas, Universitat Pompeu Fabra, -com a presidents- i el comité científic el formaven Núria Bosch, investigadora de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) i Catedràtica de la Universitat de Barcelona (UB), Joan Colom, Síndic Major de la Sindicatura de Comptes de Catalunya; Josep Maria Durán, investigador de l’IEB i professor de la UB, i Julio López Laborda, Universidad de Zaragoza.

Alexandre Pedrós, que dóna nom al premi, va ser membre de l’IEB, Catedràtic d’Economia de la UB i va formar part de la Sindicatura de Comptes de Catalunya.