Educació i productivitat, temes estrella al VI Workshop on Economics of Education

L’IEB ha tancat la sisena edició del Workshop on Economics of Education, dedicat aquest any a l’anàlisi del procés de formació relacionat amb el rendiment econòmic que els individus poden treure d’un major nivell de competències adquirides. L’investigador de l’IEB i coordinador del workshop, Oriol Escardíbul, celebra la consolidació de l’estructura de la cita. “Es tracta d’una trobada de dimensió reduïda, el que permet que les recerques es presentin amb temps suficient per ser discutits i que els autors rebin un feedback que no sempre és possible als congressos”.
Entorn 30 participants i 10 ponents van atendre les sessions que es van celebrar durant les dues jornades del workshop. Escardíbul considera que aquesta sisena edició s’ha celebrat “de manera molt satisfactòria” i destaca la “qualitat dels papers presentats”. “Hem pogut desestimar tres de cada quatre documents presentats, pel que hem pogut tenir ponents convidats que han aportat evidència actualitzada i metodològicament rellevant i que han proposat noves vies de recerca”.
El doctors Guido Schwerdt, de la University of Konstanz d’Alemanya, i Rolf Van der Velden, del Research Centre for Education and the Labour Market de la Maastricht University, van ser els ponents encarregats de les dues conferències principals. Van der Velden va protagonitzar la xerrada “Skills, Skill Use and Earnings: A New Perspective”, mentre que l’investigador Schwerdt es va encarregar de la ponència “Returns to Skills Around the World: Evidence from PIAAC”.