Economia i educació a la III Summer School in Public Economics

L’escola s’ha centrat en l’economia de l’educació i en el federalisme fiscal, i ha comptat amb ponents de referència a nivell internacional

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) ha organitzat un any més la seva escola d’estiu, la nova edició del qual, celebrada a Barcelona entre el 28 de juny i el 9 de juliol, portava el títol “Economics of Education & Fiscal Federalism”.

Aquesta tercera Summer School, com a les seves edicions anteriors, ha estat dividida en dos cursos. El primer, centrat en el finançament educatiu i els efectes de la política docent, ha estat impartit pels professors Hessel Oosterbeek (University of Amsterdam) i Richard E. Romano (University of Florida). El curs ha comptat amb la participació de més de quaranta estudiants de doctorat i joves investigadors de diverses universitats i centres d’investigació de països com els Estats Units, Canadà, Alemanya, Israel, Suècia, Holanda, Suïssa, Noruega, Itàlia, Xipre, Regne Unit i Espanya.

El segon curs, centrat en el federalisme fiscal i la redistribució d’ingressos estatals, ha estat impartit pels professors Steven G. Craig (University of Houston) i William Hoyt (University of Kentucky), i ha comptat amb més d’una trentena de participants procedents de diverses universitats i centres d’investigació dels Estats Units, Alemanya, Àustria, Suïssa, França, Portugal, Holanda, Regne Unit i Espanya.

Els assistents a l’escola d’estiu han pogut gaudir d’un programa de formació intensiu de molt alt nivell. Però, a més, han tingut l’oportunitat de debatre els seus propis treballs d’investigació davant experts de reconegut prestigi internacional, tant els ponents convidats com els propis investigadors de l’IEB.

El comitè científic de la III Summer School in Public Economics està integrat pels professors de l’Universitat de Barcelona i l’ IEB Albert Solé-Ollé, Pilar Sorribas-Navarro, Jorge Calero, Alejandro Esteller-Moré i Toni Mora, així com pels professors Elena del Rey (Universitat de Girona), Matz Dahlberg (Uppsala University & IFAU) i Maria Racionero (Australian National University).

Per a més informació, us podeu dirigir al web de l’acte: WEB SUMMER SCHOOL