‘De nuestros impuestos y su administración’ guanya el premi Joan Sardà Dexeus

El llibre ‘De nuestros impuestos y su administración’, dirigit per José María Durán i Alejandro Esteller, ha guanyat el premi Joan Sardà Dexeus al treball de més rellevància en l’àmbit de l’economia i l’empresa del darrer any. L’obra recull les contribucions dels acadèmics, responsables de l’administració i professionals de la fiscalitat que van participar en el Fòrum Fiscal 2.0, que va organitzar el IEB amb l’objectiu d’analitzar el funcionament de l’administració fiscal espanyola.
Al llarg de tres capítols -estructurats de forma dual (plantejament i discussió)- s’intenta esbrinar com s’hauria d’adaptar l’administració fiscal espanyola per ser més justa i eficiente. En la cerca de la resposta, es posen sobre la taula preguntes com quin model d’administració fiscal dels països desenvolupats s’adequaria millor al sistema espanyol, o quines eines podrien ser útils per evitar el frau fiscal.
Reflexionen sobre aquests temes José María Durán, Alejandro Esteller, Joel Slemrod, Jonathan Leigh Pemberton, Josep Costa i Solà, Joan Iglesias i Jorge Onrubia.
Aquest llibre forma part de la nova col·lecció Economia UB d’Edicions de la Universitat de Barcelona, nascuda amb l’objectiu d’incidir en les qüestions fonamentals del debat econòmic actual des de la universitat.

El premi Joan Sardà Dexeus
El guardó, convocat per la Revista Econòmica de Catalunya i atorgat pel Col·legi d’Economistes, es va lliurer el passat 27 d’octubre en el decurs del Sopar dels Economistes. Aquest premi, que també es concedeix a les millors trajectòries professionals en la difusió de l’economia, porta el nom de l’eminent economista Joan Sardà Dexeus (1910-1985), i en edicions anteriors l’han rebut economistes com ara Francesc Cabana, Jordi Maluquer, Guillem López Casanovas, Germà Bel, Antoni Serra Ramoneda, o Núria Bosch, entre d’altres.