Ciutats, Objectiu

El Programa de Recerca en Ciutats té com a finalitat principal estudiar el paper de les ciutats com a motor de prosperitat. Les diferents línies de treball que és desenvolupen investiguen aspectes crucials com són els determinants del creixement de les ciutats i de les relacions socials que en elles s’estableixen, les economies d’aglomeració com a element clau per explicar la productivitat de les ciutats i les seves expectatives de creixement, el funcionament dels mercats de treball locals i el disseny de les polítiques públiques per donar les respostes adequades als problemes actuals de les ciutats.

El programa, dirigit per la Dra. Elisabet Viladecans-Marsal,  s’ha convertit en referent internacional i dóna suport a les activitats d’un grup d’investigadors, tant propis com associats. El programa és possible gràcies al suport de la Fundació IEB i de la Càtedra UB Smart Cities (creada l’any 2015 per la Universitat de Barcelona).

> Veure temes d’investigació