Notícies

Un projecte de la investigadora de l’IEB Judit Vall, entre els seleccionats de la convocatòria ‘Pandèmies 2020’

El projecte ‘Policies for Resilient Societies in Times of Pandemics’ de Judit Vall, professora d’Economia de la Universitat de Barcelona i investigadora de l’IEB, ha estat un dels quatre seleccionats –d’entre 185 propostes– per l’Agència de Gestió d’Ajudes Universitàries i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya. L’estudi rebrà un finançament de 189.300 € en el marc de la convocatòria ‘Pandèmies 2020’.

Aquesta convocatòria d’ajudes pretén contribuir a l’anàlisi de l’impacte de la pandèmia de la COVID-19 i, en general, del concepte pandèmia sobre la nostra societat. Es busca identificar noves mesures, models i línies d’actuació que contribueixin a superar les conseqüències i a definir nous models preventius d’anàlisi i de tractament.

El projecte, del qual Judit Vall és investigadora principal i en el qual participen altres 28 investigadors de diferents disciplines, té com a objectiu proporcionar l’evidència empírica necessària per traslladar als responsables polítics les polítiques públiques i les estratègies més eficients per afrontar els efectes negatius de les pandèmies. Igualment, l’estudi vol ajudar a dissenyar les accions necessàries per prevenir, davant de futurs brots de COVID-19, els efectes negatius que es produeixin.