ca

Robin Boadway, investit doctor honoris causa per la Universitat de Barcelona

L’economista Robin Boadway, un dels experts internacionals més rellevants en federalisme fiscal i imposició òptima, ha estat investit doctor honoris causa per la Universitat de Barcelona (UB), a proposta del professor Alejandro Esteller Moré, catedràtic de la UB i investigador de l’IEB. A la laudatio,

Esteller ha destacat que Boadway és “un investigador teòric de primer nivell de la hisenda pública, però amb una gran capacitat per tractar aspectes de l’economia de caràcter aplicat”. A més, el catedràtic ha assenyalat que Boadway és “un investigador amb un gran lideratge i compromís” i bona prova d’això és que fou el ponent convidat del primer Workshop on Fiscal Federalism, organitzat per l’IEB l’any 2005.

Robin Boadway és catedràtic emèrit d’Economia David Chadwick Smith de la Queen’s University (Canadà). És un economista reconegut, especialitzat en finances públiques, disciplina en la qual figura entre el 10% més prominent dels millors investigadors del món, segons el rànquing IDEAS, que aglutina diversos indicadors d’impacte. La recerca de Boadway s’emmarca en el federalisme fiscal, la teoria de la imposició òptima, l’anàlisi cost-benefici, i l’Estat del benestar i la provisió de béns públics.

Ha estat president de l’Associació Canadenca d’Economia i de l’Institut Internacional de Finances Públiques, i editor de diverses revistes acadèmiques, entre les quals destaca el Journal of Public Economics, la publicació acadèmica de referència en el camp de les finances públiques. A banda de la recerca acadèmica, ha fet tasques d’assessorament col·laborant amb el Consell Econòmic del Canadà, el Banc Mundial, el Fons Monetari Internacional i l’Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic (OCDE), entre d’altres. Entre els seus llibres, destaquen Public Sector Economics, Welfare Economics, Canadian tax policy, Intergovernmental fiscal relations in Canada, Fiscal Federalism: Principles and Practice of Multiorder Governance i From Optimal Tax Theory to Tax Policy.