L’IEB Report 4/20 analitza l’impacte de la COVID-19 en la pobresa

En el marc de la presentació de l’Informe IEB sobre federalisme fiscal i finances públiques 2020, l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) ha donat a conèixer l’IEB Report 4/20, titulat “La pobresa a Espanya i a Europa: efectes de la COVID-19”, que clou l’informe anual.

El document que completa l’Informe anual 2020 l’ha coordinat Núria Bosch, catedràtica d’Economia de la UB, i recull tres aportacions: una primera de Luis Ayala, catedràtic d’Economia de la UNED; una altra d’Elena Bárcena-Martín (Universidad de Málaga) i Olga Cantó (Universidad de Alcalá), professores d’Economia i membres d’Equalitas, i una tercera de Conchita d’Ambrosio i Vincent Vergnat, professors d’Economia de la Université du Luxembourg. L’IEB Report 4/20 posa en relleu aspectes com ara el risc que la crisi actual doni lloc a formes estructurals que alenteixin la possibilitat de sortir-ne, el perfil dels qui més n’estan resultant afectats o la manera com la pobresa s’està estenent pels diferents països europeus. I ens indica que calen polítiques públiques més ambicioses per reduir els efectes d’aquests cicles econòmics sobre les famílies més vulnerables.

Anteriorment ja s’havien publicat tres IEB Reports més que, junt amb aquest, conformen l’Informe IEB sobre federalisme fiscal i finances públiques 2020: “Ciutats, fiscalitat i canvi climàtic”, “L’auge de nous partits polítics en les democràcies occidentals” i “Regularització d’immigrants indocumentats, què en sabem?