L’IEB organitza un cicle de jornades per commemorar el seu vintè aniversari

VEURE PROGRAMA

Amb motiu del seu vintè aniversari, l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) ha organitzat, en col·laboració amb La Vanguardia, un cicle de tres jornades en què s’abordaran qüestions centrals per al conjunt de la ciutadania. L’objectiu és oferir uns debats de perfil tècnic i acadèmic que permetin avançar en qüestions que marcaran, sens dubte, el futur de la nostra societat. Els tres temes que s’hi tractaran són: el futur de l’Aeroport de Barcelona; el finançament autonòmic i els impostos, i el model sanitari espanyol.

El futur de l’Aeroport de Barcelona està generant un gran debat polític i social. I serà el tema de la primera jornada, que tindrà lloc el proper 29 de setembre i es podrà seguir online a través de www.lavanguardia.com. La jornada vol abordar aquesta qüestió des del punt de vista tècnic, amb arguments i, en la mesura que sigui possible, defugint la instrumentalització política. Només així sembla possible conciliar els interessos del creixement econòmic i les irrenunciables polítiques mediambientals contra la deterioració del clima.

Una connectivitat més gran i un nou potencial de desenvolupament econòmic per a Catalunya semblen indicar que la inversió de 1.700 milions per a l’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat és una mesura que s’hauria d’acollir favorablement. No obstant això, l’impacte sobre el delta del Llobregat i el model que ha de regir el futur del transport aeri s’han interposat en aquest projecte.

Durant la trobada, es parlarà del paper que pot acomplir l’Aeroport de Barcelona en les comunicacions aèries en el context internacional i s’abordaran aspectes com la demanda futura de transport aeri i l’impacte econòmic de l’aeroport sobre Barcelona, analitzant les implicacions tant d’ampliar-lo com de no fer-ho, i es posarà sobre la taula tota la qüestió mediambiental.

Anna Matas, catedràtica de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i investigadora de l’IEB, juntament amb Javier Asensio, professor d’Economia de la UAB i també investigador de l’IEB, seran els responsables de coordinar una jornada que també comptarà amb la participació dels acadèmics Alfredo Pastor (IESE) i Xavier Fageda (UB), a més d’Alicia Casart, directora del Gabinet d’Estudis d’Infraestructures de la Cambra de Barcelona. La periodista de La Vanguardia Maite Gutiérrez moderarà la sessió.