Notícies

L’IEB incorpora sis nous doctorands i aprofundeix el seu perfil marcadament internacional

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) compta amb sis nous estudiants de doctorat, matriculats al PhD in Economics de la Universitat de Barcelona (UB), de quatre nacionalitats diferents. Més enllà d’aquesta circumstància, cal destacar les trajectòries marcadament internacionals de cadascun d’ells.

Abhinav Khemka (Índia) té un Màster en Economia per la Universitat de Queensland (Austràlia) i experiència investigadora a la London School of Economics (LSE). Els seus directors de tesi són Pilar Sorribas, investigadora de l’IEB i professora de la UB, i Jordi Muñoz, també professor de la UB. Els seus temes d’interès són l’economia del desenvolupament i l’economia política. El seu projecte de tesi es titula Essays in Political Economics: Theory and Evidence from India.

Un segon doctorant és Daniel Favre de Noguera (Espanya), que té un Màster en Economia per la Barcelona Graduate School of Economics. Els seus temes d’interès giren al voltant de l’economia política, l’avaluació de polítiques públiques i les polítiques del canvi climàtic. Treballa en la tesi Essays on the Political Economy of Climate Change, que li dirigeixen el catedràtic Albert Solé i el professor Matteo Gamalerio, tots dos de la UB i investigadors de l’IEB.

Ha Luong, de nacionalitat vietnamita, és una altra de les estudiants que s’acaba d’incorporar a l’IEB com a doctoranda. Té un Màster en Economia pel Centro de Estudios Monetarios y Financieros (CEMFI) i per la Universitat de Tor Vergata de Roma (Itàlia). La seva directora de tesi és la investigadora de l’IEB Judit Vall. Les seves recerques i la seva tesi giren a l’entorn de les qüestions d’economia de gènere.

També s’ha incorporat a l’IEB com a estudiant de doctorat Àlex Izquierdo Nofuentes (Espanya). Amb un Màster en Anàlisi Econòmica per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), les seves recerques s’emmarquen en el terreny de l’economia de l’educació, l’economia del comportament, l’economia pública i la microeconomia aplicada. Els seus directors de tesi són el professor Andreu Arenas i el catedràtic Daniel Montolio, tots dos investigadors de l’IEB. I la seva tesi tractarà concretament de contribuir a comprendre millor els processos de presa de decisions.

El cinquè dels doctorands que acaben d’arribar a l’IEB és Darío Serrano-Puente (Espanya), que té un Màster en Economia per la Universitat de Mannheim (Alemanya). Els seus temes d’interès són les finances públiques, l’economia pública i l’avaluació de les polítiques públiques. El director de la seva tesi és el Dirk Foremny, professor de la UB i investigador de l’IEB. En aquesta tesi, estudiarà, entre altres qüestions, l’impacte que tenen les reformes fiscals en el comportament dels contribuents.

I, finalment, també realitzarà el doctorat a l’IEB la doctoranda Alyvia McTague, dels Estats Units, que té un Màster en Economia pel University College Dublin (Irlanda). Aquesta doctoranda treballa en qüestions d’economia ambiental, economia aplicada, economia de la salut i economia de polítiques públiques. El catedràtic de la UB José García Quevedo dirigirà la seva tesi, juntament amb el professor François Cohen, tots dos investigadors de l’IEB. Aquesta tesi se centrarà en les desigualtats energètiques i la seva relació amb la salut.