Notícies

L’IEB incorpora quatre investigadors associats gràcies a les beques María Zambrano

Un total de quatre professors s’han incorporat com a investigadors associats i visitants a l’IEB gràcies a les beques María Zambrano per a l’atracció de talent. Aquestes beques, promogudes pel Ministeri de Ciència i Innovació espanyol i per la Universitat de Barcelona (UB), tenen una durada d’1 o 2 anys i s’adrecen a investigadors amb una experiència postdoctoral mínima de 2 anys en institucions diferents a la de defensa de la tesi doctoral.

Els quatre investigadors que s’han incorporat a l’IEB són: Dimitrios Xefteris Juan Rosellón (a partir de setembre), Leopoldo Ferguson i Miren Lafourcade. Els dos primers hi faran una estada de dos anys i els altres dos, d’un any.

Dimitrios Xefteris, que arriba a l’IEB a proposta del catedràtic Albert Solé, és professor de la University of Cyprus i les seves recerques tracten de la teoria dels jocs (game theory) i del comportament econòmic.

Juan Rosellón ve del Centro de Investigación y Docencia Económicas (CIDE), és expert en qüestions energètiques i mediambientals, i hi arriba a proposta del catedràtic de la UB José García Quevedo.

Leopoldo Fergusson és director del CEDE, el centre de recerca del Departament d’Economia de la Universidad de los Andes (Colòmbia). Arriba a l’IEB a proposta del catedràtic de la UB Daniel Montolio. Els seus àmbits de recerca són la política econòmica i l’economia del desenvolupament.

Miren Lafourcade és professora de la Université Paris-Saclay i investigadora afiliada a la Paris School of Economics. Arriba a l’IEB a proposta de la catedràtica Elisabet Viladecans i el seu àmbit de recerca és l’economia urbana.