Notícies

L’IEB i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona subscriuen un acord de col·laboració

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) i el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) han signat un conveni que permetrà al centre de recerca en economia potenciar l’activitat i reforçar encara més el seu posicionament com a referent en àmbits com el federalisme fiscal, els sistemes impositius, l’economia urbana, les infraestructures, les polítiques públiques i la sostenibilitat energètica.

A l’acte de la signatura, que ha tingut lloc a les oficines del CZFB, hi han participat Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, i Martí Parellada, president de l’IEB.

Pere Navarro ha assenyalat el compromís que té el CZFB amb la recerca en la nova economia com una forma “de creació de coneixement per afrontar els reptes que tenim com a societat. Són temps convulsos arreu del món i és més necessari que mai llançar una mirada al món acadèmic per fomentar entre tots el debat que ens porti a prendre les millors decisions en matèria de política econòmica”.

La col·laboració amb el CZFB permetrà a l’IEB potenciar activitats en tots els seus àmbits i, segons Martí Parellada, president de l’IEB, “suposa incorporar a l’entitat un actor de pes que, sens dubte, aportarà molt a un projecte com el nostre, en què el sector públic, el sector privat i la universitat uneixen esforços”.

Sobre el Consorci de la Zona Franca de Barcelona
El Consorci és una empresa pública que es finança íntegrament amb fons propis, com els arrendaments industrials del polígon de la Zona Franca de Barcelona i la seva gestió patrimonial. Malgrat que el seu camp principal d’activitat és el polígon industrial i la seva zona franca duanera, també promou edificis, sòl urbà i industrial; actua de dinamitzador per a la transformació empresarial cap a l’economia 4.0, i organitza actes d’interès econòmic per a Barcelona, com el saló logístic SIL o l’immobiliari BMP, i grans esdeveniments de referència amb un format innovador, com la Barcelona New Economy Week (BNEW) o la Barcelona Women Acceleration Week (BWAW).

Al seu plenari, hi ha representants del Govern espanyol, de l’Ajuntament de Barcelona i de les principals entitats econòmiques de la ciutat.