L’IEB celebra el III Meeting on Transport Economics and Infrastructure

La Sala de Graus de la Facultat d’Economia de la Universitat de Barcelona serà l’escenari del III Meeting on Transport Economics and Infrastructure, organitzat per l’IEB i que es celebrarà el proper 18 de gener. Per tercer any, el programa d’aquesta trobada científica reunirà en una jornada a investigadors especialitzats en l’anàlisi econòmic de les polítiques de transport i infraestructures, que presentaran els resultats de diferents treballs i projectes d’investigació.

La jornada estarà dividia en quatre sessions, en les que es presentaran investigacions relacionades amb el transport públic, els serveis de ferrocarrils, la gestió d’aeroports, l’accidentalitat, els mercats de distribució de la benzina i la regulació dels sistemes d’aparcament. Es presentaran un total de 13 ponències per part dels professions d’universitats nord-americanes i europees.

La conferíncia inaugural serà impartida pel professor de la Universitat d’Amberes, Bruno de Borger, que dedicarà la seva presentació al paper de l’economia política en la presa de decisions relacionades amb el sector del transport, entre les que destaquen les relacionades amb noves inversions. El professor de Borger ha editat recentment un número del journal acadèmic “Economics of Trnasportation”, en el que sosté la necessitat de dedicar més esforços a investigar el paper que el procés polític de presa de decisions té en el resultat final de la política de transport.