L’IEB aborda el paper de la política fiscal i dels impostos davant la COVID-19

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) acaba de publicar el primer d’una sèrie de monogràfics en què tractarà de la crisi provocada per la COVID-19 des de diferents perspectives. En aquesta primera publicació, els professors de la Universitat de Barcelona (UB) José María Durán Cabré i Alejandro Esteller Moré analitzen el paper de la política fiscal i dels impostos.

Els investigadors identifiquen una sèrie de mesures impositives que haurien de contribuir a minimitzar l’impacte sobre el dèficit públic, o bé a ajudar a l’estabilització macroeconòmica. Una estabilització que, com indiquen, “ha de procurar assegurar la liquiditat de l’economia per tal d’evitar-ne el col·lapse a curt termini, amb els consegüents efectes negatius que això pot tenir a llarg termini”.