La professora Judit Vall rep una Beca Leonardo de la Fundació BBVA

• La recerca que desenvoluparà tractarà de les baixes laborals i la seva relació amb els cicles econòmics

Judit Vall Castelló, investigadora de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) i professora de la Universitat de Barcelona (UB), ha rebut una de les beques Leonardo que la Fundació BBVA atorga cada any. La recerca per a la qual ha rebut la beca tractarà de les baixes laborals i la seva relació amb els cicles econòmics.

La trajectòria investigadora de la professora Vall s’ha centrat fins ara en l’impacte de les polítiques socials i dels sistemes de pensions sobre les decisions del mercat laboral. Així mateix, els seus diversos estudis han tractat dels efectes de les mesures de promoció laboral per als treballadors amb discapacitat.

La Fundació BBVA va crear l’any 2014 les beques Leonardo amb l’objectiu de donar suport a investigadors i creadors culturals de 30 a 45 anys. Cada projecte es pot realitzar en un termini de 6 a 18 mesos. En l’àmbit d’Economia i Ciències Socials en què s’emmarca la beca atorgada a la professora Vall, s’han concedit enguany quatre beques més en les àrees de sociologia, dret, psicologia i ciència política. En aquesta edició, les beques Leonardo han rebut 1.374 sol·licituds en total, 146 d’elles d’Economia i Ciències Socials.

Cal recordar que ja l’any 2017 un altre investigador de l’IEB, Amedeo Piolatto, va rebre una de les beques de la Fundació BBVA per tal d’investigar l’impacte de la introducció dels agregadors web en aquells sectors que els fan servir.