Notícies

La professora Anastasia Terskaya, experta en economia familiar, nova investigadora de l’IEB

L’economista Anastasia Terskaya s’acaba d’incorporar com a investigadora a l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) i professora de la Facultat d’Economia de la Universitat de Barcelona (UB). Formarà part del grup d’investigadors que conformen el programa de Polítiques Públiques del IEB. La professora Terskaya és doctora en Economia per la Universitat d’Alacant i procedeix de la Universitat de Navarra, on ha exercit com a professora els dos darrers anys.

Els àmbits d’especialització de la professora Terskaya són l’economia familiar, l’economia de la salut i l’economia del treball, amb un focus especial en la formació del capital humà. La seva tesi doctoral va tractar sobre les interaccions entre la naturalesa i la criança en el desenvolupament del capital humà i de la salut. Les seves principals recerques han abordat qüestions com ara si les inversions parentals estan motivades per qüestions d’eficiència o d’igualtat, com incideix la riquesa en les decisions de fertilitat i de matrimoni o si els comportaments de risc i la salut dels adolescents estan afectats per les característiques dels seus companys de classe.