Notícies

La memòria anual de l’IEB reflecteix la seva labor intensa durant l’any de la pandèmia

L’Institut d’Economia de Barcelona (IEB) acaba de publicar la seva memòria anual, que recull l’activitat de l’entitat al llarg del 2020. El document dona compte d’un any especialment intens, marcat per la pandèmia, en què s’ha pogut constatar el compromís de l’IEB amb els seus dos grans objectius fundacionals: fomentar i divulgar la recerca, i contribuir al debat i a la presa de les decisions en matèria de política econòmica.

Pel que fa a la recerca, l’any 2020 els investigadors de l’IEB van publicar 36 articles en revistes especialitzades, incloses al Journal Citation Report i 27 més van ser acceptats per a ser publicats. Aquest és un indicador important d’assoliment científic. A més, els nostres investigadors van publicar articles en altres revistes acadèmiques, llibres i capítols de llibres en editorials de prestigi. Com a part de la seva missió, és rellevant destacar la publicació, l’any 2020, de sis Info IEB sobre l’impacte de la COVID-19 en aspectes molt importants.

La memòria també reflecteix, entre molts altres temes, els actes organitzats al llarg de l’any. Concretament, el 2020 es van organitzar 29 seminaris, 6 de presencials i 23 online, un format que permet l’assistència de molt més públic. La majoria dels seminaris van ser impartits per investigadors d’institucions internacionals i 3 d’ells, per membres de l’IEB. També hi van participar 2 investigadors visitants internacionals i es van desenvolupar 12 seminaris interns. A més, l’IEB va organitzar un prestigiós congrés sobre finances públiques i el simposi anual sobre sostenibilitat energètica.