Notícies

La jornada dedicada al futur de l’aeroport de Barcelona posa sobre la taula els pros i els contres de l’ampliació

Els investigadors Anna Matas i Javier Asensio van ser els responsables de coordinar el debat sobre el futur de l’aeroport de Barcelona que va tenir lloc ahir en el marc del cicle del 20è aniversari de l’Institut d’Economia de Barcelona (IEB). Els van acompanyar a la taula rodona Alicia Casart (Cambra de Barcelona), Xavier Fageda (UB) i Alfredo Pastor (IESE). Tots els integrants de la taula van coincidir a defensar un debat “assossegat i rigorós” sobre les opcions de l’aeroport, aliè a la pugna política.

Va obrir la jornada el professor Asensio, que va centrar el debat a través d’una exposició en què va aportar moltes dades i va presentar els pros i els contres de l’ampliació de l’aeroport. La jornada, que es realitzar en col·laboració amb La Vanguardia, va tenir lloc al Palau Macaya de Barcelona i va comptar amb la presència de l’expresident de la Generalitat de Catalunya José Montilla, entre d’altres.

A aquesta jornada dedicada a l’aeroport la seguiran dues més dins el cicle del 20è aniversari de l’IEB en què s’abordaran també qüestions centrals per al conjunt de la ciutadania. L’objecte no és altre que oferir uns debats de perfil tècnic i acadèmic que permetin avançar en unes qüestions que marcaran, sens dubte, el futur de la nostra societat. Els altres dos temes que es tractaran seran el finançament autonòmic i els impostos (27 d’octubre) i el model sanitari espanyol.